Beluga XL, un avió que transporta avions

Amb fabriques i proveïdors de punta a punta d’Europa els Beluga, o més formalment Airbus A300-600ST, són part fonamental de la logística d’Airbus, ja que ajuden a moure peces que no es poden portar amb tren o per carretera d’un costat a un altre. Són cinc avions de càrrega basats en l’Airbus A300–200 amb una capacitat de 47 tones en el seu enorme celler de 1210 metres cúbics.


Aquest celler està situat a la part en la qual un A300 portaria la cabina de passatgers, per aquest motiu sembla que aquests avions tenen una enorme gepa, i d’aquí el nom Beluga.

Una altra modificació que tenen és que la cabina dels pilots està desplaçada cap a baix, la qual cosa permet accedir al celler mitjançant una enorme porta situada a la part davantera que es puja i es baixa.

Però aquests cinc Beluga no donen abast, especialment amb la gran demanda que tenen l’A320 i la seva família, així que Airbus ha dissenyat el Beluga XL, un avió similar però basat en aquest cas en l’Airbus A330–200 i el primer exemplar del qual ja s’està fabricant i es començarà a muntar l’any 2017, amb l’objectiu que aquest entri en servei el 2019.

Els Beluga XL seran sis metres més llargs i un més amples que els Beluga i tindran la capacitat de portar sis tones més de càrrega, per a un total de 53 tones, i estaran en servei al mateix temps que els Beluga normals, almenys mentre el nivell de producció d’avions nous no baixi.

 

 

Thanks! You've already liked this
No comments