Els aliments que protegeixen davant els refredats

Certs aliments poden resultar els nostres aliats i fer un efecte de certa prevenció dels refredats i d’altres afeccions típiques de l’hivern, en tenir un efecte de reforçament del nostre servei immunològic.
El consum d’aliments que continguin vitamina C són tradicionalment coneguts pels seus beneficis, en aquest sentit. Fruites com la taronja, la mandarina, la llimona, el kiwi, les maduixes, el meló; a banda de llegums verds, el julivert, api, tomàquet, pebrot, entre d’altres, són aliments amb continguts importants de vitamina C.

Recordem que la Vitamina C no s’emmagatzema en l’organisme, per la qual cosa hem de procurar de consumir diàriament aliments que en continguin.
A banda de la Vitamina C, hi ha d’altres components que també són indicats per a la prevenció de refredats, com són aquells amb cert contingut en coure, en ferro i en seleni. Això no vol dir que quant més es mengi d’un aliment més bé ens anirà. Al contrari, els consums sempre han de ser responsables i amb mesura. Un excés sempre serà perjudicial i, com és per tothom conegut, una dieta variada, saludable i amb mesura és el que sempre recomanen els experts en nutrició.

En el primer grup, amb contingut en coure, trobem aliments com els cereals, el fetge de vedella, els llegums verds, els crustacis i el cacau.
Pel seu contingut en ferro, cal esmentar, el cacau, els fruits secs, el fetge, els llegums i els espinacs.
Per últim, aliments que contenen seleni, són els cereals, el llevat de cervesa, el peix, l’all, la ceba, els ous i la fruita en general. Tots ells són bons per a la prevenció de refredats.
Altres aliments que també són bons per tractar i per alleugerir episodis infecciosos com els refredats són la canyella o la farigola. Fent incidència en la farigola, aquesta herba es pot utilitzar per fer gargarismes en casos de mal de gola o d’altres processos infecciosos de la zona de la faringe.

font: ACPG / Redacció – Tot Granollers

Related posts:

Thanks! You've already liked this
No comments