Avui tot just tornava de
festes de Sants (havia anat amb el Roger, el
cataloniaisnotspain) i, tot i que pretenia tornar caminant, m'he aturat a una estació del Bicing.
El motiu: hi havia un
operador del Bicing i alguns clients intentant agafar bicicletes. Una situació curiosa i que, potser, em faria descobrir alguna coseta del Bicing (ja se sap: quan obren la màquina per dins i tal...).
Com a
bon curiós que sóc, no m'he pogut estar-me'n de perdre mitja hora més amb aquell enrenou però, com a recompensa: aprendre quelcom sobre el Bicing.
Doncs resulta que l'estació (la
número 100 del carrer Tarragona) havia
perdut la connexió que, segons l'operari "va y viene", així que aquest
obrí l'estació del Bicing (té dues claus, una a dalt i una altra a baix) per a intentar solucionar-ho. El que volia fer era
reiniciar el sistema del Bicing i, com he trobat al
blog de l'Alfons, aquests són els passos per a fer-ho:
1. Obrir l'estació
2. Desconnectar la
bateria
3. Tallar el
fluid elèctric (com que hem desconnectat la bateria l’ordinador s’atura, ja que aquesta bateria és de "reserva" per si en algun moment es queda sense subministrament elèctric pugui continuar funcionant)
4. Tornar a connectar l’electricitat
5. Esperar que l’ordinador s'engegui i, seguidament, el programa de gestió de l’estació
6. Esperar que el programa de gestió
reconeixi tots i cadascun dels ancoratges (amb una pantalla en vermell i un missatge de "aquesta estació actualment no està operativa", va apareixent el número de l'ancoratge que està reconeixent per a saber en quins hi ha bicicleta i en quins no)
7. Reconectar la bateria i tancar l'estació
Escriptori de Windows CE.net del BicingBé doncs, el més curiós de tot és el següent: mentre s'engegava el sistema ha començat a arrencar la BIOS i he pogut saber dades com que els ordinadors que utilitzen les estacions de Bicing són una BIOS Award,
512 Mb de memòria RAM,
8 Mb de memòria de vídeo compartida i una CPU
Intel Celeron a 650Mhz. El disc dur, segons
Raïms, pot ser una
memòria flash de 512Mb.
Però ara ve el més sorprenent de tot: les estacions de Bicing utilitzen el sistema (in)operatiu Windows!
Concretament el
Windows CE.net, un sistema operatiu incrustat modular de temps real per a dispositius mòbils de 32-bits intel·ligent i connectats.
Vaja, que aquesta és la causa, probablement, de la majoria dels fallos del Bicing.
A més, tens temps de veure l'escriptori, i us puc assegurar que porta instal·lats el
Windows Messenger, l'
Internet Explorer, el
Windows Media, etc.
Per si no n'hi hagués prou... No, aquest no és l'únic transport o servei públic barceloní que utilitza Windows: les
màquines expenedores de bitllets de Renfe i TMB van amb
Windows 2000, les
antigues màquines de TMB funcionàven amb
Windows 3.1, les
televisions del Canal Metro de Barcelona funcionen amb
Windows Me(rda) i els rètols que indiquen la destinació i propera parada a l’interior dels
nous trens Cívia estan controlats per un flamant
Windows XP...
No ho sé, però jo ara començo a entendre perquè el Bicing té tants problemes...